Objekty systému D2000 sa podľa doby vzniku a trvania rozdeľujú na statické a dynamické.



Objekty systému D2000 je tiež možné rozdeliť na pasívne a aktívne objekty.

Nasledujúca tabuľka uvádza klasifikáciu objektov systému D2000. Význam použitých skratiek: S-statický, D-dynamický, A-aktívny, P-pasívny objekt.

Object type S D A P Configuration tool
Alarm ×   ×   CNF
Aplikačné moduly ×     × CNF
Archivované hodnoty ×   ×   CNF
Bitmapová paleta ×     × GrEditor
Bitová mapa ×     × GrEditor *
Časový kanál ×   ×   CNF
Databáza ×   x   CNF
Definícia štruktúry ×     × CNF
Doplnková paleta ×     × GrEditor
ESL Interface ×     × CNF
Event ×   x   CNF
Externá funkcia ×     × CNF
Graf ×     × HI
HI Menu ×     × CNF
Kalendár ×   ×   CNF
Linka ×   ×   CNF
Logická skupina ×     × CNF (GrEditor, HI)
Meraný bod ×   ×   CNF
Počítaný bod ×   ×   CNF
Pole hodnôt ×   ×   CNF
Proces ×   ×   CNF
Report ×     × HI
Resource ×     × CNF
Schéma ×    ×   GrEditor
Skupina objektov ×     × CNF
Stanica ×   ×   CNF
Stavový text ×     × CNF
Systém ×   × × -
Systémová premenná ×   ×   CNF
Štruktúrovaná premenná ×   ×   CNF
Tabuľka ×     × CNF
Textový report         CNF
Textový štýl ×     × GrEditor
Topológia ×     × CNF
Topologická linka ×   ×   CNF **
Topologický uzol ×     × CNF **
Typ dňa ×   ×   CNF
Užívateľ ×   ×   CNF
Užívateľské premenné ×   ×   CNF
Vypínač ×   ×   CNF
Vzdialený objekt ×   ×   CNF
Zobrazovacia maska ×     × CNF
Zobrazovacia paleta ×     × GrEditor
Zostava ×     × HI

* Bitové mapy (*.BMP) je možné vytvoriť v ľubovoľnej aplikácii pre tvorbu rastrovej grafiky. V systéme D2000 pracujú s objektmi typu Bitová mapa a Podkladová bitová mapa procesy D2000 GrEditor a D2000 HI.

** Objekty typu Topologická linka a Topologický uzol sú súčasťou konfigurácie objektu typu Topológia. Preto je možné ich konfigurovať len pri konfigurácii príslušného objektu typu Topológia.

Dynamický objektový dátový model - DODM