Vidíte historickú verziu tejto stránky. Pozrite si aktuálnu verziu.

Porovnať s aktuálnou verziou Zobraziť históriu stránky

Verzia 1 Ďalej »

Windows prvok - Tlačidlo

Windows prvok - Tlačidlo (Push button) slúži na generovanie udalosti užívateľom po stlačení tlačidla myši nad jeho plochou. Túto udalosť je možné obslúžiť v skripte schémy.


Ukážka

Ukážka - Windows prvok typu Tlačidlo

Vytvorenie tlačidla

  1. V nástrojovej lište Kreslenie stlačte tlačidlo Tlačidlo Tlačidlo.
  2. Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude roh tlačidla a kliknite myšou.
  3. Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude protiľahlý roh tlačidla a kliknite myšou.

Konfigurácia parametrov tlačidla prebieha v paletke Pripojenie objektu prostredníctvom nasledujúcich záložiek:

Pripojenie


Tlačidlo nemá žiadnu hodnotu a preto pripojenie objektu na tlačidlo má význam len z hľadiska popisu statického textu (viď parameter Text).

Pripojený objekt

Názov pripojeného objektu.
V prípade objektu typu Štruktúrovaná premenná, je potrebné presne definovať pozíciu bunky. Jednoznačná pozícia bunky v štruktúrovanej premennej je definovaná názvom stĺpca (parameter Stĺpec) a číslom riadku (parameter Riadok). Pre objekt typu Pole hodnôt je potrebné určiť prvok poľa.

Ovládanie


Tlačidlo ako jediný Windows prvok má povolenú záložku ovládanie a umožňuje priame ovládanie objektov po stlačení tlačidla bez potreby definície obslužného skriptu. Bližší popis záložky je uvedený v kapitole Pripojovanie objektov na ovládanie.

Skript


Referenčná premenná

Slúži na pomenovanie tlačidla pre použitie v skripte formou referenčnej premennej.

Metadáta

Priradenie aplikačných dát (metadáta) grafickému objektu. Ak má objekt nejaké metadáta, zobrazí sa v tlačidle meno prvého záznamu metadát. Ak má viac záznamov bude za menom ",..." .

Udalosť

Výber udalosti pre tlačidlo. Zoznam obsahuje nasledovné udalosti:


Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient

Obsluha udalosti OnUserInput nie je v Tenkom klientovi implementovaná.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.

Obsluha udalosti

Definovanie udalosti zvolenej v parametri Udalosť.

Info text/URL


Info text

Definovanie informačného textu, ktorý sa zobrazí formou bublinkovej nápovedy pri nastavení ukazovateľa myši nad tlačidlom po otvorení schémy v procese D2000 HI.
Možnosť použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).

URL

Definovanie URL adresy pre otvorenie internetovej stránky zo schémy. Adresa sa dá nastaviť aj zo skriptu schémy prostredníctvom funkcie %HI_SetOBJURL.

Parametre


Paletka Pripojenie objektu - záložka Parametre

Text

Parameter slúži na definovanie textu zobrazeného v tlačidle. Reťazec môže zobrazovať aj tzv. živé hodnoty objektu definovaného parametrom Pripojený objekt, ale takéto reťazce musia mať špeciálny formát - podrobnejšie informácie v kapitole Formátovacie masky.

Možnosť použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).


Ak chceme dosiahnuť podobný efekt ako na ukážke, teda text, kde je niektorý znak podčiarknutý, uvedieme pred takýto znak symbol &. Tlačidlo na ukážke má teda parameter Text nastavený na - &OK. Znak, ktorý je podčiarknutý, slúži potom v kombinácii s klávesom Alt pri zobrazení schémy v procese D2000 HI ako klávesová skratka - rýchla voľba. Napr. Tlačidlo z ukážky má podčiarknuté písmeno O a teda rýchla voľba bude Alt+O. Rýchla voľba z klávesnice má presne taký efekt ako stlačenie tlačidla pomocou myši.
Poznámka: Použitie klávesových skratiek nie je funkčné pre schému typu MDI (parameter Typ okna - voľba Na ploche HI), pokiaľ táto nie je podschémou inej schémy.

Viditeľný

Parameter určuje, či tlačidlo bude viditeľné pri prvom otvorení schémy v proces D2000 HI. Parameter je možné meniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetVisible.

Zakázaný

Parameter určuje, či tlačidlo bude pri prvom otvorení schémy v procese D2000 HI aktívne alebo neaktívne. Parameter je možné meniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetEnable.

Skupina

Parameter definuje prvý Windows prvok v skupine Windows prvkov.

Enter

Definičné tlačidlo pre Enter.

Esc

Definičné tlačidlo pre Esc.


Podpora pre tlačidlá Enter a Esc funguje za nasledovných podmienok:

  1. Funguje iba pre dialógové schémy a podschémy dialógovo-modálnych okien.
  2. Ako prvý prvok schémy sa vytvorí tlačidlo "OK" (ID = číslo GO = 1) - nemusí byť viditeľné. Tlačidlo dostáva správu od klávesy Enter tak, ako je to definované pre dialógové okná v systémoch Windows.
  3. Ako druhý prvok schémy sa vytvorí tlačidlo "CANCEL" (ID = číslo GO = 2) - nemusí byť viditeľné. Tlačidlo dostáva správu od klávesy Esc.
  4. Stlačenie kláves Enter a Esc pre takto definované tlačidlá sa týka hlavnej schémy definovanej ako dialógová alebo podschémy dialógovo-modálnej schémy.

Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient

Tenký klient nepodporuje tento parameter.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.

Bmp

Kliknutím na tlačidlo umiestnené napravo sa otvorí zoznam bitových máp. Zvolená bitová mapa sa zobrazí na tlačidle (ak je definovaný parameter Text, potom tento nebude zobrazený na tlačidle).


Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient

Tenký klient nedokáže zarovnať bitovú mapu na tlačidle vertikálne.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.

Bmp2

Kliknutím na tlačidlo umiestnené napravo sa otvorí zoznam bitových máp. Zvolená bitová mapa sa objaví na tlačidle v procese D2000 HI len ak je tlačidlo zakázané (zaškrtnutá voľba Zakázaný).


Poznámka: Pri použití farebnej bitovej mapy dochádza v systéme Windows k prevodu tejto bitovej mapy na čierno-bielu bitovú mapu, preto sa odporúča používať monochromatické bitové mapy.


Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient

Tenký klient nepodporuje Bmp2.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.

Font

Kliknutím na tlačidlo umiestnené napravo sa otvorí zoznam definovaných textových štýlov. Štýl vybratý z tohto zoznamu sa použije pre popis tlačidla. Pravá časť dialógového okna obsahuje zoznam textových štýlov, ľavá časť ukážku z vybraného štýlu. Viac sa o textových štýloch dozviete v kapitole Konfigurácia textových štýlov.

Poznámka: Font je možné zmeniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetFontStyle.

  • Žiadne štítky