Windows prvok - CommandLink
Windows prvok - CommandLink slúži na generovanie udalosti užívateľom po stlačení tlačidla myši nad jeho plochou. Túto udalosť je možné obslúžiť v skripte schémy.
Ukážka
Vytvorenie tlačidla
- V nástrojovej lište Kreslenie stlačte tlačidlo CommandLink .
- Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude roh tlačidla a kliknite myšou.
- Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude protiľahlý roh tlačidla a kliknite myšou.
Konfigurácia parametrov tlačidla prebieha v paletke Pripojenie objektu prostredníctvom nasledujúcich záložiek:
Pripojenie
Tlačidlo nemá žiadnu hodnotu a preto pripojenie objektu na tlačidlo má význam len z hľadiska popisu statického textu (viď parameter Text).
Pripojený objekt
Názov pripojeného objektu.
V prípade objektu typu Štruktúrovaná premenná, je potrebné presne definovať pozíciu bunky. Jednoznačná pozícia bunky v štruktúrovanej premennej je definovaná názvom stĺpca (parameter Stĺpec) a číslom riadku (parameter Riadok). Pre objekt typu Pole hodnôt je potrebné určiť prvok poľa.
Ovládanie
Tlačidlo ako jediný Windows prvok má povolenú záložku ovládanie a umožňuje priame ovládanie objektov po stlačení tlačidla bez potreby definície obslužného skriptu. Bližší popis záložky je uvedený v kapitole Pripojovanie objektov na ovládanie.
Skript
Referenčná premenná
Slúži na pomenovanie tlačidla pre použitie v skripte formou referenčnej premennej.
Metadáta
Priradenie aplikačných dát (metadáta) grafickému objektu. Ak má objekt nejaké metadáta, zobrazí sa v tlačidle meno prvého záznamu metadát. Ak má viac záznamov bude za menom ",..." .
Udalosť
Výber udalosti pre tlačidlo. Zoznam obsahuje nasledovné udalosti:
Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient
Obsluha udalosti OnUserInput nie je v Tenkom klientovi implementovaná.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.
Obsluha udalosti
Definovanie udalosti zvolenej v parametri Udalosť.
Info text/URL
Info text
Definovanie informačného textu, ktorý sa zobrazí formou bublinkovej nápovedy pri nastavení ukazovateľa myši nad tlačidlom po otvorení schémy v procese D2000 HI.
Možnosť použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).
URL
Definovanie URL adresy pre otvorenie internetovej stránky zo schémy. Adresa sa dá nastaviť aj zo skriptu schémy prostredníctvom funkcie %HI_SetOBJURL.
Parametre
Text
Parameter slúži na definovanie textu zobrazeného v tlačidle. Reťazec môže zobrazovať aj tzv. živé hodnoty objektu definovaného parametrom Pripojený objekt, ale takéto reťazce musia mať špeciálny formát - podrobnejšie informácie v kapitole Formátovacie masky.
Možnosť použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).
Ak chceme dosiahnuť podobný efekt ako na ukážke, teda text, kde je niektorý znak podčiarknutý, uvedieme pred takýto znak symbol &. Tlačidlo na ukážke má teda parameter Text nastavený na - &OK. Znak, ktorý je podčiarknutý, slúži potom v kombinácii s klávesom Alt pri zobrazení schémy v procese D2000 HI ako klávesová skratka - rýchla voľba. Napr. Tlačidlo z ukážky má podčiarknuté písmeno O a teda rýchla voľba bude Alt+O. Rýchla voľba z klávesnice má presne taký efekt ako stlačenie tlačidla pomocou myši.
Poznámka: Použitie klávesových skratiek nie je funkčné pre schému typu MDI (parameter Typ okna - voľba Na ploche HI), pokiaľ táto nie je podschémou inej schémy.
Viditeľný
Parameter určuje, či tlačidlo bude viditeľné pri prvom otvorení schémy v proces D2000 HI. Parameter je možné meniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetVisible.
Zakázaný
Parameter určuje, či tlačidlo bude pri prvom otvorení schémy v procese D2000 HI aktívne alebo neaktívne. Parameter je možné meniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetEnable.
Skupina
Parameter definuje prvý Windows prvok v skupine Windows prvkov.
Farba podkladu
Farbu podkladu. Ak je v políčku písmeno D použije sa default farba z windowsov
Viacriadkový
Nepoužíva sa.
Zalamovanie
Nepoužíva sa.
Priehľadný
Nepoužíva sa.
Vzhľad
Nepoužíva sa.
Horizontálne umiestnenie
Nepoužíva sa.
Hore
Nepoužíva sa.
Bitové mapy
Tlačidlá umožňujú zobrazovať (podľa stavu v ktorom sa nachádzajú) 1-2 bitové mapy.
Okno priradenia bitových máp obsahuje pole výberu bitovej mapy (2) pre vybraný stav tlačidla.
Toto pole obsahuje meno bitovej mapy, tlačidlo otvárajúce okno výberu a tlačidlo zrušenia výberu (x). Zrušenie pripojenia je možné aj zadaním neexistujúceho mena bitovej mapy.
Pod priestorom výberu sa nachádza pole bitových máp pre možné stavy tlačidla,
kde (3) určuje, s ktorým stavom (povolený a zakázaný) sa pracuje v poli výberu. Stredné tlačidlo nie je pre CommandLInk povolené. Ukážka jednotlivých stavov:
Výber stavu je pre niektoré stavy (nie pre stav zakázaný) možný ak kliknutím do zobrazenia použitej bitovej mapy. A štart výberu dvojitým kliknutim do zobrazenia použitej bitovej mapy.
Poznámka: Pri použití farebnej bitovej mapy pre zakázaný stav dochádza v systéme Windows k prevodu tejto bitovej mapy na čierno-bielu bitovú mapu, preto sa odporúča používať monochromatické bitové mapy.
Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient
Tenký klient nedokáže zarovnať bitovú mapu na tlačidle vertikálne.
Tenký klient nepodporuje bitovú mapu pre zakázaný stav.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.
BMP+Text
Ak je definovaná bitová zobrazí sa s ňou aj text umiestnenie je bitová mapa a vedľa nej text.
BMP/Text B-T
Ak je definovaná bitová zobrazí sa s ňou aj text umiestnenie je bitová mapa a pod ňou text.
Font
Názov použitého fontu je zobrazený v rozbaľovacom zozname, ktorý obsahuje pre zrýchlenie výberu posledne použité fonty. Za ním sa nachádza tlačidlo výberu zo všetkých definovaných textových štýlov. Štýl vybratý z tohto zoznamu sa použije pre popis tlačidla. Viac sa o textových štýloch dozviete v kapitole Konfigurácia textových štýlov.
Posledným parametrom je farba textu a jej výber. Ak je v políčku písmeno D použije sa default farba z windowsov.
Poznámka: Font je možné zmeniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetFontStyle.
Poznámka: Zmena mnohých parametrov likviduje pôvodný vzhľad tlačidla. Objekt bol pridaný z dizajnových dôvodov, ktoré oproti klasickému tlačidlu pridávali farbu podkladu a lepšiu prácu s okrajom objektu. Tieto vlastnosti boli dopracované pre klasické tlačidlo.
Súvisiace články
0 komentárov