Windows prvok - Posuvné tlačidlo


Windows prvok - Posuvné tlačidlo slúži na generovanie udalosti užívateľom po stlačení tlačidla myši nad jeho plochou. Posuvné tlačidlo je zložené z dvoch aktívnych častí, pričom stlačenie jednej časti zvyšuje hodnotu posuvného tlačidla o jedno číslo a stlačenie druhej časti znižuje jeho hodnotu o jedno číslo. Okrem myši je možné posuvné tlačidlá ovládať aj z klávesnice pomocou šípok hore a dole. Ak je pred posuvným tlačidlom (dôležité je Poradie, nie vizuálne umiestnenie) umiestnený iný Windows prvok (typicky Vstup textu), jeho hodnota je automaticky ovládaná hodnotou posuvného tlačidla.


Ukážka

Ukážka - Windows prvok typu Posuvné tlačidlo

Vytvorenie posuvného tlačidla


  1. V nástrojovej lište Kreslenie stlačte tlačidlo Posuvné tlačidlo Posuvné tlačidlo.
  2. Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude roh tlačidla a kliknite myšou.
  3. Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude protiľahlý tlačidla a kliknite myšou.


Konfigurácia parametrov tlačidla prebieha v paletke Pripojenie objektu prostredníctvom nasledujúcich záložiek:


Pripojenie



Pripojený objekt


Výber objektu na pripojenie. Pripojený objekt určuje hodnotu posuvného tlačidla a naopak hodnota pripojeného objektu sa zmení vždy po stlačení jednej z aktívnych častí posuvného tlačidla (prípadne pri jeho ovládaní z klávesnice). Ak je v poradí pred posuvným tlačidlom umiestnený Windows prvok, ktorý je ovládateľný číselnou hodnotou, je automaticky zmenená aj jeho hodnota. Hodnota sa mení vždy s krokom jedna. Pripojený objekt musí mať celočíselný typ hodnoty.


V prípade objektu typu Štruktúrovaná premenná, je potrebné určiť, hodnota ktorej bunky bude pripojená k posuvnému tlačidlu. Jednoznačná pozícia bunky v štruktúrovanej premennej je definovaná názvom stĺpca (parameter Stĺpec) a číslom riadku (parameter Riadok). Pre objekt typu Pole hodnôt je potrebné určiť, ktorý prvok poľa má byť pripojený k posuvnému tlačidlu.


Skript



Referenčná premenná


Slúži na pomenovanie posuvného tlačidla pre použitie v skripte formou referenčnej premennej.


Metadáta


Priradenie aplikačných dát (metadáta) grafickému objektu. Ak má objekt nejaké metadáta, zobrazí sa v tlačidle meno prvého záznamu metadát. Ak má viac záznamov bude za menom ",..." .


Udalosť


Výber udalosti pre posuvné tlačidlo. Zoznam obsahuje nasledovné udalosti:



Obsluha udalosti


Definovanie udalosti zvolenej v parametri Udalosť.


Info text/URL



Info text


Definovanie informačného textu, ktorý sa zobrazí formou bublinkovej nápovedy pri nastavení ukazovateľa myši nad posuvným tlačidlom po otvorení schémy v procese D2000 HI.
Možnosť použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).


URL


Definovanie URL adresy pre otvorenie internetovej stránky zo schémy. Adresa sa dá nastaviť aj zo skriptu schémy prostredníctvom funkcie %HI_SetOBJURL.


Parametre


Text


Pre prvok Posuvné tlačidlo tento parameter nemá použitie.


Viditeľný


Parameter určuje, či posuvné tlačidlo bude viditeľné pri prvom otvorení schémy v procese D2000 HI. Parameter je možné meniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetVisible.


Zakázaný


Parameter určuje, či posuvné tlačidlo bude pri prvom otvorení schémy v procese D2000 HI aktívne alebo neaktívne. Parameter je možné meniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetEnable.


Skupina


Parameter definuje prvý Windows prvok v skupine Windows prvkov.


Limit Od, Limit Do


Parametre Limit Od a Limit Do slúžia na definovanie rozsahu, v ktorom sa pohybuje hodnota posuvného tlačidla. Pri zmene hodnoty rovnajúcej sa hodnote Limit Do o plus 1 bude výsledná hodnota rovná hodnote Limit Od a podobne naopak - hodnoty sa cyklia dookola. Povolený rozsah limitov je od -32768 do +32767.


Font


Pre prvok Posuvné tlačidlo tento parameter nemá použitie.


Napíšte komentár