Táto kapitola obsahuje popisy a ukážky vytvárania možných typov grafických objektov v jazyku ADA. Postup pri vytváraní je nasledovný: 

  1. Vytvorenie grafického objektu
  2. Nastavenie parametrov vytváraného objektu
  3. Ukončenie vytvárania grafického objektu

1. Vytváranie grafického objektu

Grafický objekt vytvoríme volaním call-back procedúry CreateObj, v ktorej zadáme číslo vytváraného objektu. Zoznam objektov a pseudo objektov, ktoré možno pomocou tejto funkcie vytvoriť obsahuje nasledovná tabuľka. V tabuľke sú odkazy na príklady vytvárania objektov.

Objekt objType Popis
Line 0 Vytvorí objekt typu Čiara.
PLine 1 Vytvorí objekt typu Viacnásobná čiara alebo Mnohouholník.
DLine 2 Vytvorí objekt typu Viacnásobná prerušovaná čiara.
Arc 3 Vytvorí objekt typu Oblúk.
3Arc 4 Vytvorí objekt typu Trojbodový oblúk.
Box 5 Vytvorí objekt typu Obdĺžnik.
PAngle 6 Vytvorí objekt typu Mnohouholník.
Circle 7 Vytvorí objekt typu Kruh.
PiArc 8 Vytvorí objekt typu Kruhová výseč.
Elipse 11 Vytvorí objekt typu Elipsa.
Text 12 Vytvorí objekt typu Text.
Group 32 Vytvorí objekt skupina objektov, ktorý bude zlučovať nasledovne vytvorené objekty do jednej skupiny (až do uzatvorenia skupiny).
LineCombined -1 Vytvorí objekt typu čiara, ktorý (ak má rovnaké atribúty ako predošlé čiary vytvorené týmto parametrom) skombinuje s predošlými čiarami do jedného objektu typu Viacnásobná čiara alebo Viacnásobná prerušovaná čiara.
PLineAdd 
-2 Pridaj sériu parametrov do vytváraného objektu typu Viacnásobná čiara (ak nie je vytváraný, tak založ nový).

2. Nastavenie parametrov vytváraného objektu

Po vytvorení objektu nastavujeme postupne jeho parametre volaním call-back procedúr typu Set_xxx. Prvý v zadávaných parametroch určuje typ parametra grafického objektu, ktorý ideme nastaviť, druhý a prípadne tretí reprezentuje novú hodnotu tohto parametra. Skupiny typov parametrov zobrazuje nasledovná tabuľka:

Parametre Popis
pozičné Pozičné body objektu dané pozíciou alebo vzdialenosťou od predošlého bodu.
čiar Parametre čiar.
výplní Parametre výplní.
kruhových objektov Parametre kruhových objektov.
textov Parametre textov.

3. Ukončenie vytvárania grafického objektu

Objekt uzatvoríme volaní call-back procedúry ObjAction. Procedúra podľa zadaného parametra vykoná akciu s vytváraným objektom. 

Popis typov akcií:

Akcia objType Popis
closeFigure 0 Uzatvorí pozičnú skupinu bodov objektu typu Polyline - objekt sa zmení na mnohouholník.
closeObject 1 Ukončí vytváranie objektu (objekt je automaticky zatvorený začatím vytvárania nového objektu).
closeGroup 2 Uzavretie skupiny objektov - ukončí vytváranie aktuálneho objektu a posledne vytváraného objektu typu skupina.
closeAll 3 Uzavretie všetkých rozpracovaných objektov - ukončí vytváranie aktuálneho objektu a všetkých  objektov typu skupina. Funkcia s týmto parametrom je automaticky volaná pri ukončení importu.

Grafický objekt typu ČiaraText je automaticky uzavretý začatím vytvárania ďalšieho objektu.

Napíšte komentár