Vidíte historickú verziu tejto stránky. Pozrite si aktuálnu verziu.

Porovnať s aktuálnou verziou Zobraziť históriu stránky

Verzia 1 Ďalej »

D2000 ponúka možnosť skriptovania - písania užívateľských skriptov v jazyku ESL (Event Script Language) a v jazyku Java. Skripty môžu byť spúšťané v rámci procesu D2000 Event Handler alebo môžu byť súčasťou schém (tzv. aktívne schémy).

ESL skripty môžu používať (podobne ako počítané body) rozsiahly matematický aparát (Typy hodnôt, Systémové konštanty, Atribúty hodnoty objektu, Výrazy, Funkcie).

ESL skripty môžu navyše môžu obsahovať aj Akcie, ktoré môžu sprostredkovať aj funkčnosť iných procesov (DBManager) a dajú sa rozdeliť do viacerých skupín:

Samostatný ESL skript je v D2000 objekt typu Event a jeho rodičom je proces D2000 Event Handler.

V rámci aktívnej schémy je ESL skript jej integrálnou súčasťou (t.j. je časťou objektu typu Schéma).

V konfigurácii Eventu sa špecifikuje jeden z nasledovných typov:

  • Trigger event - skript sa vykoná, keď nastane špecifikovaná podmienka - zmení sa hodnota, nastane procesný alarm na trigger objekte, nastane požadovaný limit hodnoty a iné.
  • Server event - skript vykoná svoju inicializačnú časť (medzi BEGIN a END) po spustení (štandardne po štarte procesu D2000 Event Handler resp. po jeho prechode do stavu aktívnej inštancie v redundantných systémoch). Následne je možné volať RPC procedúry, ktoré server event implementuje (volaním CALL). Server event sa môže pomocou akcie ON CHANGE registrovať na zmenu hodnoty ľubovolného objektu - následne je vyvolaná špecifikovaná procedúra.
  • Klient a server event
  • Unit Event - takýto skript je "knižnica", ktorá môže byť vložená do iného eventu (prípadne do schémy) deklar8ciou UNIT a jej verejné (PUBLIC) procedúry môžu byť volané akciou CALL.


  • Žiadne štítky