Porovnávané verzie

Kľúč

  • Tento riadok sa pridal
  • Riadok je odstránený.
  • Formátovanie sa zmenilo.

...

Tlačidlo nemá žiadnu hodnotu a preto pripojenie objektu na tlačidlo má význam len z hľadiska popisu statického textu (viď parameter Text).

Pripojený objekt

Názov pripojeného objektu.
V prípade objektu typu Štruktúrovaná premenná, je potrebné presne definovať pozíciu bunky. Jednoznačná pozícia bunky v štruktúrovanej premennej je definovaná názvom stĺpca (parameter Stĺpec) a číslom riadku (parameter Riadok). Pre objekt typu Pole hodnôt je potrebné určiť prvok poľa.

...

Tlačidlo ako jediný Windows prvok má povolenú záložku ovládanie a umožňuje priame ovládanie objektov po stlačení tlačidla bez potreby definície obslužného skriptu. Bližší popis záložky je uvedený v kapitole Pripojovanie objektov na ovládanie.

Kotva
skript
skript
Skript

...

Referenčná premenná

Slúži na pomenovanie tlačidla pre použitie v skripte formou referenčnej premennej.

Metadáta

Priradenie aplikačných dát (metadáta) grafickému objektu. Ak má objekt nejaké metadáta, zobrazí sa v tlačidle meno prvého záznamu metadát. Ak má viac záznamov bude za menom ",..." .

Udalosť

Výber udalosti pre tlačidlo. Zoznam obsahuje nasledovné udalosti:

...

Obsluha udalosti OnUserInput nie je v Tenkom klientovi implementovaná.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.


Obsluha udalosti

Definovanie udalosti zvolenej v parametri Udalosť.

Info text/URL

...

Info text

Definovanie informačného textu, ktorý sa zobrazí formou bublinkovej nápovedy pri nastavení ukazovateľa myši nad tlačidlom po otvorení schémy v procese D2000 HI.
Možnosť použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).

URL

Definovanie URL adresy pre otvorenie internetovej stránky zo schémy. Adresa sa dá nastaviť aj zo skriptu schémy prostredníctvom funkcie %HI_SetOBJURL.

...

Kotva
parametre
parametre
Parametre

...

Image RemovedImage Removed ukážka Image RemovedImage Added


Kotva
text
text
Text

Parameter slúži na definovanie textu zobrazeného v tlačidle. Reťazec môže zobrazovať aj tzv. živé hodnoty objektu definovaného parametrom Pripojený objekt, ale takéto reťazce musia mať špeciálny formát - podrobnejšie informácie v kapitole Formátovacie masky.

...

Parameter definuje prvý Windows prvok v skupine Windows prvkov.

Farba podkladu (1)

Pri niektorých windows prvkoch je možné nastaviť farbu podkladu. Táto farba sa používa aj ako farba pri použití okrajov windows prvku (viď. parametre Okraje). Ak je v políčku písmeno D použije sa default farba z windowsov, resp podkladová farba schémyNepoužíva sa.

Viacriadkový

Zobrazovaný text môže byť zobrazený vo viacero riadkoch

...

Vertikálne umiestnenie. Bez tejto voľby je text umiestnený v strede  s touto voľbou umiestnený v hore.

Bmp

Kliknutím na tlačidlo umiestnené napravo hore  sa otvorí zoznam bitových máp. Zvolená bitová mapa sa zobrazí na tlačidle (ak je definovaný parameter Text, potom tento nebude zobrazený na tlačidle).

Kliknutím na tlačidlo X  umiestnené napravo dole sa bitová mapa odoberie.

Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient

Tenký klient nedokáže zarovnať bitovú mapu na tlačidle vertikálne.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.

Bmp2

Kliknutím na tlačidlo umiestnené napravo hore sa otvorí zoznam bitových máp. Zvolená bitová mapa sa objaví na tlačidle v procese D2000 HI len ak je tlačidlo zakázané (zaškrtnutá voľba Zakázaný).


Bitové mapy

Tlačidlá umožňujú zobrazovať (podľa stavu v ktorom sa nachádzajú) 1-3 bitové mapy. Pri použití bitových máp sa neberie do úvahy parameter transparentnosť, tlačidlo sa kreslí ako pri použití parametra "Ako tlačidlo" s tým rozdielom, že základné (defaultne) umiestnenie je vľavo a nie v strede.

Okno priradenia bitových máp obsahuje pole výberu bitovej mapy (2) pre vybraný stav tlačidla.

Image Added

Toto pole obsahuje meno bitovej mapy, tlačidlo otvárajúce okno výberu a tlačidlo zrušenia výberu (x).  Zrušenie pripojenia je možné aj zadaním neexistujúceho mena bitovej mapy.

Pod priestorom výberu sa nachádza pole bitových máp pre možné stavy tlačidla,

Image Added

kde (3) určuje, s ktorým stavom (povolený a zakázaný) sa pracuje v poli výberu. Ukážka jednotlivých stavov:

Image Added

Výber stavu je pre niektoré stavy (nie pre stav zakázaný) možný ak kliknutím do zobrazenia použitej bitovej mapy. A štart výberu dvojitým kliknutim do zobrazenia použitej bitovej mapyKliknutím na tlačidlo X  umiestnené napravo dole sa bitová mapa odoberie.

Poznámka: Pri použití farebnej bitovej mapy dochádza v systéme Windows k prevodu tejto bitovej mapy na čierno-bielu bitovú mapu, preto sa odporúča používať monochromatické bitové mapy.

Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient

Tenký klient nedokáže zarovnať bitovú mapu na tlačidle vertikálne.

Tenký klient nepodporuje bitovú mapu pre zakázaný stav nepodporuje Bmp2.

Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.

...

  1. Funguje iba pre dialógové schémy a podschémy dialógovo-modálnych okien.
  2. Ako prvý prvok schémy sa vytvorí tlačidlo "OK" (ID = číslo GO = 1) - nemusí byť viditeľné. Tlačidlo dostáva správu od klávesy Enter tak, ako je to definované pre dialógové okná v systémoch Windows.
  3. Ako druhý prvok schémy sa vytvorí tlačidlo "CANCEL" (ID = číslo GO = 2) - nemusí byť viditeľné. Tlačidlo dostáva správu od klávesy Esc.
  4. Stlačenie kláves Enter a Esc pre takto definované tlačidlá sa týka hlavnej schémy definovanej ako dialógová alebo podschémy dialógovo-modálnej schémy.

Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient

Tenký klient nepodporuje tento parameter.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.


BMP+Text B T

Ak je definovaná bitová zobrazí sa s ňou aj text umiestnenie je bitová mapa a vedľa nej text.

+BMP/Text B-T

Ak je definovaná bitová zobrazí sa s ňou aj text umiestnenie je bitová mapa a pod ňou text.

FontKliknutím

Image Added

Názov použitého fontu je zobrazený v rozbaľovacom zozname, ktorý obsahuje pre zrýchlenie výberu posledne použité fonty. Za ním sa nachádza tlačidlo výberu zo všetkých na tlačidlo umiestnené napravo sa otvorí zoznam definovaných textových štýlov. Štýl vybratý z tohto zoznamu sa použije pre popis tlačidla. Pravá časť dialógového okna obsahuje zoznam textových štýlov, ľavá časť ukážku z vybraného štýlu.   Viac sa o textových štýloch dozviete v kapitole Konfigurácia textových štýlov. Poznámka: Font je možné zmeniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetFontStyle.

Farba textu

Farba textu Posledným parametrom je farba textu (4) a jej výber. Ak je v políčku písmeno D použije sa default farba z windowsov.


Poznámka: Font je možné zmeniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetFontStyle.



Info
titleSúvisiace stránky:

Windows prvky
Funkcie aktívnej schémy pre ovládanie GO

...