Vidíte historickú verziu tejto stránky. Pozrite si aktuálnu verziu.

Porovnať s aktuálnou verziou Zobraziť históriu stránky

Verzia 1 Aktuálny »

Kváder je trojrozmerný grafický objekt. Použitím tohto objektu je možné vytvárať ľubovoľné kvádre alebo kocky. Nasledujúce obrázky demonštrujú použitia kvádra.



ukážka kvádra ukážka kvádra ukážka kvádra

Vytvorenie kvádra

  1. V nástrojovej lište Kreslenie kliknite na tlačidlo Kváder Kváder.
  2. Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude vrchol prednej steny kvádra a kliknite myšou.
  3. Presuňte kurzor na pozíciu, kde bude protiľahlý vrchol prednej steny kvádra a kliknite myšou.
  4. Pohybom myši určite hĺbku kvádra (súradnica z) a kliknite myšou.

Tip 1: Ak pri vytváraní prednej steny kvádra držíte stlačenú klávesu Shift, vytvoríte štvorcovú stenu.

Tip 2: Ak pri určovaní hĺbky kvádra držíte stlačenú klávesu Shift, bude bočná hrana zvierať s prednou stenou uhol 45°.

Kváder môže byť kreslený buď ako viacfarebný objekt, alebo sú kreslené len jeho obrysy. Farby kvádra môžete zvoliť podľa vlastnej potreby.


Parametre kvádra

Parametre kvádra sa definujú v paletke Vlastnosti objektu. Táto paletka je tvorená niekoľkými časťami (stránkami). V nasledujúcom texte sú popísané iba parametre týkajúce sa objektu kváder - stránka 3D.

Paletka Vlastnosti objektu

3D farba

Nastavenie farieb grafického objektu.

Nastavenie farieb
1 Prvá farba kvádra - vrchná stena
2 Druhá farba kvádra - predná stena
3 Tretia farba kvádra - bočná stena
Prehoď  farby Výmena prvej farby (1) za druhú farbu (3) a naopak
4 Definovanie farby druhe farby. Prvá a tretia farba bude doplnená automaticky nasledovne:
  • Prvá farba - piate políčko pred definovaným políčkom druhej farby v palete farieb.
  • Druhá farba - piate políčko za definovaným políčkom druhej farby v palete farieb.
Sivá Automatické nastavenie 3D farieb v odtieňoch šedej farby.
Expand Ak je políčko zaškrtnuté, 1. a 3. farba sa schová. Tieto farby sú vypočítané podľa 2. farby.

Rámik

Nastavenie farby hrán kvádra.



Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient

Tenký klient nepodporuje kreslenie objektu Kváder.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.

  • Žiadne štítky