Vidíte historickú verziu tejto stránky. Pozrite si aktuálnu verziu.

Porovnať s aktuálnou verziou Zobraziť históriu stránky

« Predchádzajúce Verzia 7 Ďalej »

Obrázok znázorňuje členenie pracovnej plochy editora skriptov. Pre každý novo otvorený skript sa automaticky vytvorí nová záložka.


1Nástrojový panel (toolbar).
2

Aktuálna akcia pri ladení skriptu .

3

Break point pri ladení skriptu .

4Zdrojový text editovaného skriptu - jednotlivé akcie tvoriace skript.
5
Časť okna v záložkách zobrazujúca:
  • Kompilácia - chyby pri preklade (syntaktická, sémantická kontrola),
  • Ladenie   - ladiace výpisy,
  • Poznámky - poznámky nachádzajúce sa v skripte,Sledovanie   - hodnoty lokálnych premenných.
  • Vyhodnotenie - vyhodnotenie výrazu
Pomer medzi touto časťou okna a plochou pre editovanie textu je možné meniť po zmene tvaru myši na  (po prechode myši na ich rozhranie) a so súčasným stlačením ľavého tlačidla myši a potiahnutím okraja do želanej pozície.
6Statový riadok

Poznámky:
Pri zatvorení editora skriptov sa zatvoria všetky záložky a okno sa skryje.

Pri zatváraní záložiek platia tieto pravidlá:

  • skript schémy (otvorený v D2000 GrEditor) nezobrazuje dotaz, či sa má uložiť, ak boli na skripte prevedené zmeny (skript je vo vlastníctve rozeditovanej schémy)
  • skript eventu (otvorený v D2000 CNF alebo D2000 GrEditor) zobrazuje pri zatváraní záložky dotaz, či sa má uložiť, ak boli na skripte prevedené zmeny

Vlastnosti editora:


  • Automaticky farebne odlišuje kľúčové slová: .
  • Automaticky farebne odlišuje správne zapísané texty: , chybné texty: .
  • Po úspešnej Kontrole syntaxe:
    • Za menom objektu typu Štruktúrovaná premenná alebo menom lokálnej premennej typu RECORD sa po zápise znaku '^' zobrazí zoznam stĺpcov štruktúry s číslom stĺpca a jeho popisom. Názvy stĺpcov v zozname sú abecedne zoradené.
      TODO + screenshot
    • Umiestnenie kurzora myši nad lokálnu premennú alebo položku štruktúrovanej premennej spôsobí zobrazenie informácií o jej type a mieste deklarácie (v ladiacom režime je zobrazovaná hodnota).
  • Po neúspešnej Kontrole syntaxe alebo Kompilácii, dvojitým stlačením myši v zozname chýb (obrázok oblasť 5) sa kurzor presunie na výskyt chyby.
  • Stlačenie CTRL+F1 (help), keď je kurzor umiestnený v rámci mena funkcie/akcie, vyvolá help pre danú funkciu/akciu/udalosť.
  • Automatické navrhovanie s možnosťou doplnenia kódu nastáva pri nasledujúcich podmienkach:
    • Po zadaní znaku "\", kedy sa zobrazí zoznam s atribútmi objektu
    • Po zadaní znaku "^" ak sa tento znak nachádza za objektom typu štrukturovaná premenná alebo za lokálnou premennou typu RECORD
  • Navrhovanie a dopĺňanie kódu na základe umiestnenia kurzora v editor po stlačení klávesovej skratky CTRL+SPACE. Po opätovnom stlačení CTRL+SPACE je možné zobraziť detailnejší popis (funkcie - popis funkcie, akcie - syntax pre akciu, premenné - popis premennej, konštanty - popis konštatny). V zozname návrhov je možné sa navigovať pomocou šípok, po stlačení ENTER sa doplní daná akcia, premenná, funkcia, konštanta alebo atribút. Na základe ďalej popísaných podmienok, obsahuje zoznam návrhov:
    • Ak je pred kurzorom v editore medzera, sú navrhované akcie, premenné, funkcie a konštanty
    • Ak je pred kurzorom text začínajúci "%", sú navrhované funkcie, pričom zoznam s návrhmi je filtrovaný na základe textu za "%"
    • Ak je pred kurzorom text začínajúci "_", sú navrhované premenné (lokálne, globálne a premenné schémy ak ide o skript schémy), pričom zoznam s návrhmi je filtrovaný na základe textu pred kurzorom
    • Ak je pred kurzorom text začínajúci "@", sú navrhované konštanty, pričom zoznam s návrhmi je filtrovaný na základe textu za "@"
    • Ak je pred kurzorom text začínajúci znakom a-zA-Z, sú navrhované kľúčové slová akcií
    • Ak riadok začína kľúčovým slovom akcie, postupne pri dopĺňaní jej parametrov sa zobrazia aktuálne možnosti na prvom mieste v zozname, nasledované so všetkými možnosťami pre doplnenie, ktoré editor poskytuje (premenné, funkcie, konštanty)
    • Ak je zadaný identifikátor objektu (identifikátor objektu schémy alebo systémového server eventu) pre akciu CALL, sú navrhované RPC procedúry a interface, ktoré sú pre daný objekt definované. 

  • Automatické zobrazovanie parametrov funkcie po zadaní názvu funkcie a prvej zátvorky. Akutálne zadávaný parameter je podčiarknutý a zvýraznený. Ponuku s popisom parametrov funkcie je možné zobraziť aj po umiestnení kurzora v editore medzi parametre funkcie a stlačení klávesovej skratky CTRL+SHIFT+SPACE

  • Po zadaní znaku "^" za názvom interface sa zobrazí zoznam procedúr, ktoré sú pre daný interface definované. Po vybratí položky zo zoznamu sa definícia procedúry doplní do ESL Editora.

    TODO + screenshot
  • Zobrazenie popisu RPC procedúr volaných v ESL skripte. Táto vlastnosť umožňuje užívateľovi vytvárať popisy RPC procedúr, ktoré sa zobrazia po umiestnení kurzora myši nad názvom volanej RPC procedúry v inom skripte ako je daná RPC procedúra deklarovaná. V ESL editore sa zobrazí komentár a parametre danej RPC procedúry. Popis môže byť jednoriadkový alebo viacriadkový. Pri viacriadkovom popise je dôležité, aby sa medzi riadkami nenachádzal prázdny riadok. Taktiež je dôležité, aby za popisom nasledovala deklarácia procedúry (bez prázdnych riadkov). Popis začína znakom ";", ako v prípade komentára.

    TODO + screenshot
  • Automatické odsadenie
    Pri písaní ESL skriptu a prechode na nový riadok, ESL editor automaticky odsadí aktuálny riadok (podľa prvého nenulového riadku) a nastaví kurzor na danú pozíciu. Veľkosť odsadenia je automaticky detegovaná z akutálneho skriptu, ale je ju možné aj upraviť v stavovom riadku (Obrázok oblasť 6). 

      Vlastnosti automatického odsadzovania:
    1. Pri prechode na nový riadok po vybraných akciách (napr. RPC, PROCEDURE, PUBLIC, FOR, DO_LOOP, IF... ) v ESL editore sa automaticky odsadí text o zvolenú veľkosť odsadenia od predchádzajúceho riadka.
    2. Pri prechode na nový riadok po vybraných akciách (napr. END_LOOP, ENDIF... ) v ESL editore sa automaticky odsadí text o 2 znaky doľava od predchádzajúceho riadka.
    3. Pri stlačení kombinácií kláves CTRL+K a následne CTRL+F sa vyznačený text naformátuje podľa predchádzajúcich vlastností. Pre túto akciu je smerodajné odsadenie prvého riadku vo vyznačenej množine riadkov.
    4. Pri stlačení kombinácie kláves SHIFT+ALT+F sa naformátuje celý text
  • Kombinácie kláves:

    Kombinácia klávesAkcia
    CTRL+KVytvorenie poznámky na aktuálnom riadku alebo skupine riadkov pri vyznačenom bloku.
    CTRL+SHIFT+KOdstránenie poznámky na aktuálnom riadku alebo skupine riadkov pri vyznačenom bloku.
    CTRL+FZobrazenie dialógu pre vyhľadávanie alebo nahrádzanie textu v skripte.
    CTRL+GPrechod na daný riadok v texte.
    CTRL+iOdsadenie označenej časti skriptu. Smerodajné odsadenie pre túto akciu je odsadenie prvého riadku vo vybranej časti skriptu.
    CTRL+SPre skript aktívnej schémy - uloženie Schémy.
    Pre skript objektu typu Event - uloženie.
    CTRL+1Otvorenie zoznamu objektov systému D2000.
    CTRL+2Otvorenie zoznamu preddefinovaných konštánt.
    CTRL+3Otvorenie zoznamu funkcií.
    CTRL+4Otvorenie zoznamu akcií.
    CTRL+5Otvorenie zoznamu lokálnych premenných.
    CTRL+6Otvorenie zoznamu atribútov hodnoty objektu alebo lokálnej premennej.
    CTRL+~ESL editor automaticky doplní rozpísané slovo podľa najbližšieho vhodného slova od pozície kurzora a neskôr podľa jeho typu (funkcia, konštanta, akcia...) opakovaným stláčaním postupne dopĺňa ďalšie zodpovedajúce slová.
    CTRL+>Zobrazenie tool tipu v ESL editore funguje aj pri vypnutom automatickom tool tipe.

Popup menu


Nad zdrojovým textom skriptu (časť 4 na obrázku) je možné vyvolať popup menu (kliknutím pravým tlačidlom myši alebo stlačením klávesy Menu na klávesnici) s týmito položkami:

  • Go to definition (F3) - kurzor sa presunie na miesto, kde je deklarovaný identifikátor. Pri použití "Go to definition" na vzdialenú procedúru (RPC/PUBLIC), ESL editor automaticky otvorí skript, v ktorom sa nachádza definícia procedúry a nastaví kurzor na definíciu.
  • Go back (Shift + F3)- kurzor sa presunie na miesto, odkiaľ bolo volané "Go to definition". Pamätá si posledných 50 spätných volaní "Go to definition".
  • Go forward (Shift + F4) - kurzor sa presunie na miesto, na ktorom bol pred volaním "Go back". "Go back" a "Go forward" je podporené aj medzi rôznymi ESL skriptami. ESL editor automaticky vyberie / otvorí ESL skripty.
  • Tool tip - povolí / zakáže zobrazenie tooltipu.
  • Fill missing procedures - doplní chýbajúce implementácie procedúr (s prázdnym telom), ktoré sú definované v ESL rozhraní deklarovanom v ESL skripte. Ak sa menu vyvolá kliknutím pravým tlačidlom myši a kurzor sa nachádza nad deklaráciou použitého ESL rozhrania, doplnia sa len jeho procedúry. Inak sa doplnia procedúry všetkých ESL rozhraní deklarovaných v ESL skripte.
  • Show All Instances - zobrazí zoznam všetkých bežiacich inštancií editovaného ESL skriptu.
  • Editor Settings... - zobrazí dialóg nastavení ESL editora (písmo a farby).
  • Edit object - ak je text pod kurzorom myši platné meno objektu, voľbou ho môžeme otvoriť na editáciu.
  • Copy (CTRL+C) - skopíruje vybratý obsah do schránky,
  • Cut (CTRL+X) - odstráni vybratý obsah,
  • Paste (CTRL+V) - prilepí obsah zo schránky.

Farbenie ESL skriptu


ESL editor pre zlepšenie prehľadnosti ESL skriptu farebne rozlišuje jednotlivé slová podľa ich typu. Prednastavené parametre farbenia je možné upraviť pomocou dialógu nastavení ESL editora.

ESL Editor v rámci Stringu rozpoznáva odkazy do slovníka. V prípade, že bol identifikovaný odkaz do slovníka (kľúč), ktorý nie je definovaný, bude farbený ako Chyba (viď dialóg vyššie).

Príklad:

Kľúč D2_ActAlarm v slovníku existuje a D2_ActAlarmAAAAA v slovníku neexistuje.

Príklad zobrazenia RPC procedúry

  • Žiadne štítky