Rámik je trojrozmerný grafický objekt, ktorého vzhľad a jednotlivé parametre (časti) znázorňuje nasledujúci obrázok.
1 | Šírka 3D rámika |
2 | Výška 3D rámika |
3 | Pokles 3D rámika |
4 | Výplň 3D rámika |
5 | Rámik |
Vytvorenie 3D rámika
- V nástrojovej lište Kreslenie kliknite na tlačidlo 3D Rámik .
- Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude vrchol rámika a kliknite myšou.
- Kurzor presuňte na pozíciu v schéme, kde bude protiľahlý vrchol rámika a kliknite myšou.
...
Parametre 3D rámika sa definujú v paletke Vlastnosti objektu. Táto paletka je tvorená niekoľkými časťami (stránkami). V nasledujúcom texte sú popísané iba parametre týkajúce sa objektu 3D rámik - stránka 3D.
...
3D farba
Nastavenie farieb grafického objektu.
1 | 1. farba grafického objektu. |
2 | 2. farba grafického objektu (farba povrchu rámiku). |
3 | 3. farba grafického objektu. |
Prehoď farby | Výmena 1. farby (1) za 2. farbu (3) a naopak. |
4 | Definovanie farby 2. farby. 1. a 3. farba bude doplnená automaticky nasledovne:
|
Sivá | Automatické nastavenie 3D farieb v odtieňoch šedej farby. |
Expand | Ak je políčko zaškrtnuté, 1. a 3. farba sa schová. Tieto farby sú vypočítané podľa 2. farby. |
Rámik
Nastavenie farby rámika, ktorý je kreslený na vonkajšej obvodovej a vnútornej strane 3D rámika.
VýplňRámik výplň
Nastavenie farby výplne 3D rámika . Tlačidlo pod políčkom Výplň slúži na definovanie výplňovej vzorky rámikaa výplňovej vzorky rámika ak nie je vybratá gradientová výplň.
Gradient
Definovanie gradientovej výplne. Tá sa dobí výberom gradientu z okna
Kde 1 a 2 odpovedá 1. a 2. farbe v čierno bielom prevedení. Tlačidlo vpravo hore je kreslenie bez gradientu a ostatné tlačidlá znázorňujú kreslenie pre daný gradient. Tlačidlu s modrou farbou zodpovedá stav pri otvorení voľby.
Farby a krytie
Farba za výberom gradientu je iba informácia kopíruje nastavenie 3D farby objektu. Krytie definuje priehľadnosť farby. Parameter je z rozsahu 0-100, kde 0 je nulové krytie objekt je priehľadný a 100 úplne krytie – objekt je nepriehľadný.
Nasleduje nastavenie druhej gradientovej farby a krytia. Druhá farba sa dá nastaviť z ESL skriptu funkciou %HI_SetBackColor2.
Použitie gradientového efektu definovaného sa dá z ESL skriptu vypnúť-zapnúť funkciou %HI_Set_PaintEffects.
Upozornenie: Pri použití gradientového efektu, obrysové čiary grafického objektu nemenia pri nastavení výrezu (zoom) svoju hrúbku.
Rozmery
Výška
Nastavenie výšky 3D objektu (1-99).
Šírka
Nastavenie šírky 3D objektu (1-99).
Pokles
Nastavenie poklesu 3D objektu (1-99).
...
Tenký klient nepodporuje kreslenie objektu Rámik.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.
...