Porovnávané verzie

Kľúč

  • Tento riadok sa pridal
  • Riadok je odstránený.
  • Formátovanie sa zmenilo.

Dialógové okno slúži na konfiguráciu jednotlivých priebehov v grafe. Číslo, zobrazené v záhlaví okna, znamená poradové číslo objektu.

Konfigurácia objektuImage Removed

...

Každý objekt má vlastné okno Detail pre nastavenie parametrov.  Poradie objektov, pre ktoré je okno Detial zobrazované sa mení pomocou tlačidiel Image Added

Image Added

Kotva
nahradny_objekt
nahradny_objekt
Náhradný objekt

Náhradný objekt je špeciálny "objekt". Rezervuje miesto pre grafický priebeh, ktorého dáta dodáva skript schémy, v ktorej sa príslušný graf nachádza. Jeho zobrazenie a obsah je daný týmto skriptom. Graf tento "objekt", až do jeho aktivácie zo skriptu, neobsahuje. Jeho označenie je znak *.

Kotva
popis
popis
Popis

Popis objektu, ktorý sa zobrazí v tabuľke grafu - stĺpec Názov. Pri jeho zadávaní je možné použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).
Ak nie je parameter uvedený, v tabuľke grafu sa zobrazí popis definovaný v konfigurácii daného objektu* (parameter Popis). Ak nie je uvedený žiaden popis ani v konfigurácii objektu, v tabuľke grafu sa zobrazí názov objektu.

* Pre štruktúrované objekty - ak je štruktúrovaný objekt archivovaný alebo ak používa odkaz na objekt, ktorý je archivovaný, použije sa popis, resp. meno objektu dodaného archívom. Tento popis sa získava na základe archivovaného objektu. Najčastejšie je to popis získaný z definície objektu, ktorý je archivovaný. Ak štruktúrovaný objekt nie je archivovaný, použije sa popis stĺpca z definície štruktúry. Ak tento neexistuje, použije sa popis štruktúrovaného objektu s číslom riadka a menom stĺpca.
* Pre štruktúrované archívne objekty - použije sa popis, respektíve meno objektu dodaného archívom. Tento popis sa získava na základe archivovaného objektu. Najčastejšie je to popis získaný z definície objektu, ktorý je archivovaný. Meno stĺpcového štruktúrovaného archívneho objektu neobsahuje názov stĺpca.

Poznámka: Popis v tabuľke grafu môže byť zmenený zo skriptu.

Interaktívny

Pri označení voľby Interaktívny, sa pri umiestnení kurzora myši na hodnotu v grafe táto hodnota zvýrazní krúžkom.

Kotva
jednotky
jednotky
Technické jednotky

Technické jednotky objektu, ktorý sa zobrazí v grafe. Technické jednotky sa zobrazia v tabuľke grafu - stĺpec Jednotky

...

Náhradný objekt je špeciálny "objekt". Rezervuje miesto pre grafický priebeh, ktorého dáta dodáva skript schémy, v ktorej sa príslušný graf nachádza. Jeho zobrazenie a obsah je daný týmto skriptom. Graf tento "objekt", až do jeho aktivácie zo skriptu, neobsahuje. Jeho označenie je znak *.

...

Riadok

Definovanie riadku štruktúrovaného objektu.

Poznámka: Ak sa jedná o aktívny objekt, voľba Riadok nie je dostupná.

Stĺpec

Definovanie stĺpca štruktúrovanej premennej.

...

Popis objektu, ktorý sa zobrazí v tabuľke grafu - stĺpec Názov. Pri jeho zadávaní je možné použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).
Ak nie je parameter uvedený, v tabuľke grafu sa zobrazí popis definovaný zobrazia jednotky definované v konfigurácii daného objektu* (parameter Popisparameter Technické jednotky). Ak nie je uvedený žiaden popis sú uvedené žiadne jednotky ani v konfigurácii objektu, v tabuľke grafu sa zobrazí názov objektuza nezobrazia žiadne technické jednotky.

* Pre štruktúrované objekty - ak je štruktúrovaný objekt archivovaný alebo ak používa odkaz na objekt, ktorý je archivovaný, použije sa popis, resp. meno objektu dodaného archívom. Tento popis sa získava na základe archivovaného objektu. Najčastejšie je to popis získaný z definície objektu, ktorý je archivovaný. Ak štruktúrovaný objekt nie je archivovaný, použije sa popis stĺpca z definície štruktúry. Ak tento neexistuje, použije sa popis štruktúrovaného objektu s číslom riadka a menom stĺpca.
* Pre štruktúrované archívne objekty - použije sa popis, respektíve meno objektu dodaného archívom. Tento popis sa získava na základe archivovaného objektu. Najčastejšie je to popis získaný z definície objektu, ktorý je archivovaný. Meno stĺpcového štruktúrovaného archívneho objektu neobsahuje názov stĺpca.
Poznámka: Popis v tabuľke grafu môže byť zmenený zo skriptu.

...

Parameter umožňuje definovať obsah stĺpca Univerzálny. Popis možností je uvedený pri parametri Stĺpce tabuľky.

...

, použijú sa technické jednotky archívneho objektu. Ak nie je, použijú sa jednotky definované v konfigurácii štruktúrovaného objektu.

Kotva
univerzalny_stlpec
univerzalny_stlpec
Univerzálny stĺpec

Parameter umožňuje definovať obsah stĺpca Univerzálny. Popis možností je uvedený pri parametri Stĺpce tabuľky.

Viditeľný v tabuľke

Zobrazenie / skrytie objektu v tabuľke grafu.
Ak parameter nie je označený, priebeh objektu sa zobrazí v grafe, ale v tabuľke sa nezobrazí.

Kotva
kreslenie
kreslenie
Kreslenie

Spôsob kreslenia priebehu vzhľadom na nulovú hodnotu na osi Y.

  • Odspodu plochy - kreslenie začína od X-ovej osi
  • Od 0 nahor - kreslenie začína od polohy 0 na Y-ovej osi smerom nahor
  • Od 0 nadol - kreslenie začína od polohy 0 na Y-ovej osi smerom nadol

Kotva
kreslenie_zapnute
kreslenie_zapnute
Kreslenie zapnuté

Ak je voľba označená, grafický priebeh objektu bude kreslený okamžite po otvorení grafu v procese D2000 HI. Ak nie je označená, tak priebeh sa nebude po otvorení grafu v procese D2000 HI zobrazovať (možnosť zapnúť jeho zobrazenie z okna grafu pomocou tlačidla 2).

Poradie kreslenia

Parameter definuje poradie kreslenia priebehov. Ak majú viaceré priebehy definovanú rovnakú hodnotu, budú sa kresliť podľa nastaveného poradového čísla.

Jednotlivé vrstvy grafu sa kreslia v nasledujúcom poradí:

  1. Výplne priebehov
  2. Mriežka
  3. Čiary + texty

Kotva
pasmo
pasmo
Pásmo

Je možné špecifikovať príslušnosť do určitého pásma. Povolené hodnoty pásiem sú 0....50.

Výsledok tohto nastavenia sa uplatní pri zobrazení do pásiem podľa bodov zvolením tejto voľby v konfiguračnom okne grafu alebo kliknutím na ikonu v ovládacom paneli nad oknom grafu. Pre viac informácií o tejto téme - viď kapitola konfigurácia objektu - parametre.




Kotva
aktivny_objekt
aktivny_objekt
Aktívny objekt

Aktívny objekt slúži na zobrazenie hodnôt jedného riadku štruktúrovaného objektu. Číslo riadku je možné meniť priamo z otvoreného grafu - tlačidlo Image Added v okne grafu.

V prípade, že graf obsahujúci aktívny objekt je umiestnený v grafickej schéme ako zobrazovač, je možné ovládať číslo práve zobrazovaného riadku aj zo skriptu schémy. Číslo práve zobrazovaného riadku môže byť, v závislosti od konfigurácie zobrazovača typu Graf v schéme, odvodený aj od čísla inštancie schémy.

Poznámka: Ak graf obsahuje aktívny objekt, stáva sa tzv. aktívnym grafom.

Kotva
meno
meno
Meno objektu

Objekt, ktorého hodnoty budú zakresľované do okna grafu, je možné definovať dvoma spôsobmi. Prvý spôsob predstavuje zápis mena objektu do vstupného políčka Meno objektu. Druhým spôsobom je výber objektu zo zoznamu objektov, ktorý sa otvorí po stlačení tlačidla so šípkou napravo od vstupného políčka.

Poznámka: V prípade štruktúrovaného objektu je potrebné definovať požadovaný stĺpec a riadok - položky Stĺpec a Riadok.

Riadok

Definovanie riadku štruktúrovaného objektu.


Poznámka: Ak sa jedná o aktívny objekt, voľba Riadok nie je dostupná.

Stĺpec

Definovanie stĺpca štruktúrovanej premennej.

Tooltip

Po umiestnení kurzora myši na hodnotu v grafe sa zobrazí okienko s názvom priebehu a jeho hodnotou.


Poznámka: Políčko Tooltip je viditeľné iba v prípade, keď je políčko Interaktívny označené

Kotva
parametre

...

Ak je voľba označená, grafický priebeh objektu bude kreslený okamžite po otvorení grafu v procese D2000 HI. Ak nie je označená, tak priebeh sa nebude po otvorení grafu v procese D2000 HI zobrazovať (možnosť zapnúť jeho zobrazenie z okna grafu pomocou tlačidla 2).

Viditeľný v tabuľke

Zobrazenie / skrytie objektu v tabuľke grafu.
Ak parameter nie je označený, priebeh objektu sa zobrazí v grafe, ale v tabuľke sa nezobrazí.

Interaktívny

Pri označení voľby Interaktívny, sa pri umiestnení kurzora myši na hodnotu v grafe táto hodnota zvýrazní krúžkom.

Tooltip

Po umiestnení kurzora myši na hodnotu v grafe sa zobrazí okienko s názvom priebehu a jeho hodnotou.

Poznámka: Políčko Tooltip je viditeľné iba v prípade, keď je políčko Interaktívny označené

Poradie kreslenia

Parameter definuje poradie kreslenia priebehov. Ak majú viaceré priebehy definovanú rovnakú hodnotu, budú sa kresliť podľa nastaveného poradového čísla.

Jednotlivé vrstvy grafu sa kreslia v nasledujúcom poradí:

  1. Výplne priebehov
  2. Mriežka
  3. Čiary + texty

...

_kreslenia
parametre_kreslenia
Kresliť

Výber parametrov pre kreslenie grafu. Označením jednotlivých parametrov sa definujú konkrétne parametre kreslenia. Voľby pre definovanie týchto parametrov sa zobrazia v pravej časti konfiguračného dialógu. Súčasne je možné definovať iba parametre pre čiaru, výplň, značku a hodnotu.

...

Podľa nastavenia sú dáta zobrazené buď vo forme sviečkového grafu, alebo OHLC grafu.


Príklad sviečkového zobrazenia:

Príklad sviečkového grafu - mód 2

Príklad OHLC zobrazenia:

Príklad OHLC grafu


BoxPlot graf

Boxplot (tiež krabicový graf) sa používa na štatistické zobrazenie dát pomocou kvartilov. Prostredná obdĺžniková časť stĺpika je ohraničená prvým a tretím kvartilom, vo vnútri ohraničenia je kreslená línia vyznačujúca medián. Vychádzajúce vertikálne čiary (fúzy) vyjadrujú najnižší údaj 1,5 * IQR spodného kvartilu a najvyšší údaj 1,5 * IQR horného kvartilu. Jednotlivé odľahlé hodnoty, tzv. outlinery, sú kreslené ako malé kružnice, extrémne odľahlé body ako krížiky. V konfigurácii je nutné nastaviť periódu (jednotku a počet), ktorá definuje interval pre výpočet štatistiky a zobrazenie jedného stĺpika. Ďalej je možné nastaviť farbu a hrúbku čiar, aj parametre výplne stredovej časti stĺpikov (zvlášť pre oblasť pod a nad mediánom).

Príklad boxplot grafu:

Príklad BoxPlot grafu  

Prepojenie

Prepojenie medzi bodmi v grafe môže byť:

  • Lomené
  • Priame

Kotva
typy_grafickych_priebehov
typy_grafickych_priebehov
Typy grafických priebehov

Na výber sú nasledovné typy grafických priebehov:

...

Dáta:
priebeh 1: 50,30,-50
priebeh 2: -10,10,20
priebeh 3: -30,20,-20
priebeh 4: 0

Výsledok:

Príklad

Súčtový / Rozdielový

Kotva
predchodca
predchodca
Predchodca

Nastavenie určuje poradové číslo grafu (predchodcu) v tabuľke, ku ktorému sa graf pripočíta (odpočíta). Ak je hodnota parametra 0, za predchodcu sa vezme najbližší predchádzajúci objekt v zozname objektov, ktorého typ priebehu je súčtový / rozdielový.
Graf bude pripočítaný (odpočítaný) iba v prípade, ak má parametre Priradená os a Kreslenie definované rovnako ako jeho predchodca.

Poznámka 1: Parameter sa zobrazí len pre súčtové alebo rozdielové grafy (pozri parameter Typy grafických priebehov).
Poznámka 2: Nedefinovaná hodnota sa chápe ako nula.

Skryť s predchodcom

Ak je parameter označený, daný priebeh v grafe je viditeľný a užívateľ v grafe vypne zobrazovanie priebehu predchodcu, zároveň sa vypne aj zobrazenie tohto priebehu (a aj zobrazenie priebehu objektu, pre ktorý je daný priebeh predchodcom a tento parameter má označený, atď.).

Ak bol daný priebeh v grafe vypnutý touto činnosťou, zapnutie zobrazenia priebehu predchodcu zapne aj zobrazenie tohto priebehu.

Poznámka: Uvedené činnosti sú rekurzívne pre všetkých nasledovníkov.

Príklad:
V grafe sú definované tri objekty: Obj1, Obj2 a Obj3. Objekt Obj1 je predchodcom objektu Obj2 a Obj2 je predchodcom objektu Obj3. Všetky objekty majú označený parameter Skryť s predchodcom a sú viditeľné v grafe.
Vypnutie zobrazenia objektu Obj1 v grafe, vypne aj zobrazenie objektov Obj2 a Obj3. Opätovné zapnutie zobrazenia objektu Obj1 zároveň zobrazí aj objekty Obj2 a Obj3.

Kresliť od predchodcu

Označený parameter umožňuje kresliť súčtový / rozdielový graf od jeho predchodcu, bez ohľadu na to, či je zobrazenie predchodcu v grafe zapnuté alebo nie.
Pre správne fungovanie, parameter Sčítať / odčítať aj skryté musí byť takisto označený.

Príklad:
V grafe sú definované 3 objekty. Objekt Obj1 je predchodcom objektu Obj2 a Obj2 je predchodcom objektu Obj3.
Ich priebehy sú zobrazené v obrázku č.1.
Na obrázku č.2 je vypnuté zobrazenie Obj2 a Obj3 má označený parameter Kresliť od predchodcu.
Na obrázku č.3 je vypnuté zobrazenie Obj2 a Obj3 nemá označený parameter Kresliť od predchodcu.
Na obrázku č.4 je vypnuté zobrazenie Obj2, Obj3 nemá označené parameter Kresliť od predchodcu, a ani parameter Sčítať/odčítať aj skryté nie je označený (t.j. priebeh objektu Obj3 sa kreslí podľa priebehu Obj1).

obr. 1obr. 2obr. 3obr. 4

Kotva
priradenie_osi
priradenie_osi
Priradená os

Každému objektu, zobrazovanému v grafe, je potrebné priradiť niektorú z definovaných osí. Priradenie osi sa vykoná výberom príslušného čísla osi (1-99) zo zoznamu Číslo osi.

Znak pri čísle osi zobrazuje typ osi - A = analógová, D/<číslo> = digitálna/počet úrovní. Úroveň a popis na digitálnej osi sa nedá zadávať, ak bod používa analógovú os, vtedy sú tieto dáta nepotrebné.

Poznámka: V prípade, že objekt je typu Boolean, musí byť tomuto objektu priradená úroveň na digitálnej osi. Pre digitálnu os je potrebné zvoliť aj úroveň digitálnej osi, na ktorú budú hodnoty objektu zakresľované. Použitie digitálnych osí je podrobnejšie popísané v kapitole Konfigurácia osi.

...

Číslo a popis úrovne na digitálnej osi.

...

Spôsob kreslenia priebehu vzhľadom na nulovú hodnotu na osi Y.

...

na digitálnej osi. Pre digitálnu os je potrebné zvoliť aj úroveň digitálnej osi, na ktorú budú hodnoty objektu zakresľované. Použitie digitálnych osí je podrobnejšie popísané v kapitole Konfigurácia osi.

Kotva
uroven
uroven
Úroveň a popis na digitálnej osi

Číslo a popis úrovne na digitálnej osi.

...

Citlivosť

Umožňuje pre bod na grafe nastaviť citlivosť, aby sa zobrazovali hodnoty. Hodnota sa zobrazí s inou y-súradnicou, ako mala predošlá hodnota iba vtedy, ak zmena tejto hodnoty je väčšia ako nastavená citlivosť.
Napríklad príde hodnota 0.000589, ktorá sa nakreslí v grafe. Následná hodnota je 0.000587 a tá sa nakreslí ako zmena v grafe iba vtedy, ak je citlivosť nastavená na 0.000001, inak sa ďalej kreslí čiara na úrovni 0.000589.

Kresliť len po aktuálny čas

Voľba umožňuje potlačiť kreslenie dát do budúcnosti. Niektoré priebehy môžu mať predpripravené dáta do budúcnosti, napr. predikčné priebehy. Zaškrtnutím tejto voľby je obmedzené kreslenie týchto dát iba po aktuálny čas.

Vynechávať medzery

Riadi výpočet vynechávania medzier - priestorov bez dát, pri kreslení grafu.

...