Pruh zobrazuje hodnotu objektu prostredníctvom farebného stĺpca, ktorý sa vypĺňa v závislosti na veľkosti (hodnote) zobrazovaného objektu zľava vpravo, resp. zdola nahor. Pre stĺpec je možné definovať minimálny, maximálny limit a niekoľko medzí (spolu maximálne 6), pričom musí platiť:
Min < medza 1 < medza 2 < medza 3 < medza 4 < Max
Každý dielik (úsek medzi dvoma susednými medzami) môže byť kreslený inou farbou. Pruh navyše môže byť členený na dieliky s konštantnou vzájomnou vzdialenosťou. Toto členenie je nezávisle na definovaných medziach a slúži na zlepšenie čitateľnosti zobrazovača.
Nasledujúci obrázok demonštruje pruh so šiestimi kreslenými rovnomerne rozloženými medzami (0, 20, 40, 60, 80 a 100) a kresleným rámikom a členením.
Vytvorenie pruhu
- V nástrojovej lište Kreslenie kliknite na tlačidlo Pruh .
- Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude roh pruhu a kliknite myšou.
- Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude protiľahlý roh pruhu a kliknite myšou.
Konfigurácia parametrov pruhu prebieha v paletke Pripojenie objektu prostredníctvom nasledovných záložiek:
Zobrazenie
1 a 2 | Tlačidlo na výber objektu (1) alebo lokálnej premennej (2), ktorého hodnotu bude pruh zobrazovať. |
3 | Definovanie hodnôt pre jednotlivé medze. |
4 | Výber farieb pre kreslenie jednotlivých dielikov. |
5 | Nastavenie počtu medzí zobrazovača - pruhu. |
6 | Definovanie podkladovej farby pruhu. |
V prípade objektu typu Štruktúrovaná premenná, je potrebné určiť, hodnota ktorej bunky sa má v zobrazovači zobrazovať. Jednoznačná pozícia bunky v štruktúrovanej premennej je definovaná názvom stĺpca (parameter Stĺpec) a číslom riadku (parameter Riadok). Pre objekt typu Pole hodnôt je potrebné určiť, ktorý prvok poľa má zobrazovač zobrazovať.
Ovládanie
Parametre na záložke sú uvedené pri popise paletky Pripojenie objektu - záložka Ovládanie.
Skript
Referenčná premenná
Slúži na pomenovanie zobrazovača pre použitie v skripte formou referenčnej premennej.
Metadáta
Priradenie aplikačných dát (metadáta) grafickému objektu. Ak má objekt nejaké metadáta, zobrazí sa v tlačidle meno prvého záznamu metadát. Ak má viac záznamov bude za menom ",..." .
Udalosť
Výber udalosti pre zobrazovač. Zoznam obsahuje nasledovné udalosti:Obsluha udalosti
Definovanie udalosti zvolenej v parametri Udalosť.
Info text/URL
Info text
Definovanie informačného textu, ktorý sa zobrazí formou
bublinkovej nápovedy pri nastavení ukazovateľa myši nad zobrazovačom po
otvorení schémy v procese D2000 HI.
Možnosť použiť Slovník
(pre otvorenie stlačte CTRL+L).
URL
Definovanie URL adresy pre otvorenie internetovej stránky zo schémy. Adresa sa dá nastaviť aj zo skriptu schémy prostredníctvom funkcie %HI_SetOBJURL.
Parametre
Rámik
Rámik predstavuje obdĺžnik kreslený po celom obvode pruhu.
Medze
Medze sú zvislé (pri vodorovnom pruhu), resp. vodorovné čiary (pri zvislom pruhu) kreslené podľa definovaných hodnôt medzí - záložka Zobrazenie.
Členenie
Členenie pruhu v smere zľava doprava (vodorovný pruh), resp. zdola nahor (zvislý pruh). Medzi jednotlivými dielikmi členenia je zachovaná konštantná vzdialenosť definovanou parametrom Šírka.
Pre parameter Rámik, Medze a Členenie sú k dispozícii tri možnosti zobrazenia (nezobrazenia):
- Kresliť - prvok je kreslený ako jednoduchá čiara.
- 3D - prvok je kreslený ako trojrozmerná čiara.
- Nekresliť - prvok nie je kreslený.
Pre zobrazenie Kresliť je možné vybrať farbu zobrazenia - položky Farba.
Súvisiace stránky:
0 komentárov