Základné rozloženie
ESL Editor používa jednoduché a intuitívne rozmiestnenie, ktoré maximalizuje priestor pre editor a zároveň ponecháva dostatok priestoru na zobrazenie dodatočných informácií. Užívateľské rozhranie sa skladá z viacerých častí:
- Editor - Hlavná oblasť pre editáciu skriptov.
- Panel záložiek - Nachádza sa vo vrchnej časti a umožňuje prepínať sa medzi viacerými skriptami.
- Panel nástrojov - Obsahuje ovládacie prvky pre prácu so skriptom.
- Stavový panel - Zobrazuje informácie o aktuálne upravovanom skripte.
- Panely - V spodnej časti okna sa nachádzajú rôzne panely chyby a varovania, ladiace informácie, poznámky v skripte atď.
- Minimapa - Poskytuje prehľad o zdrojovom kóde pre rýchlu navigáciu a pochopenie kódu.
Po každom štarte ESL Editora sa otvorí s takým rozložením, aké bolo pri jeho zatvorení.
Pri zatváraní editora platia tieto pravidlá:
- Editor (otvorený v D2000 GrEditor a obsahujúci aspoň jeden skript schémy) skryje okno na pozadí bez zatvorenia skriptov.
- Editor (otvorený v D2000 CNF alebo D2000 GrEditor) zatvorí všekty otvorené eventy. Ak je niektorý event rozeditovaný, zobrazí dotaz, či sa má uložiť.
Panel záložiek
Každá záložka zobrazuje či sa jedná o lokálny (L), remote (R) skript alebo java (J) za skriptom (v prípade eventu otvoreného pomocou CNF2) a názov otvoreného eventu.
Jednotlivé záložky je možné presúvať medzi sebou pomocou myši.
Pomocou tlačidla je možné maximalizovať oblasť editora do celého okna - skryjú sa panely v dolnej časti okna.
Záložka môže obsahovať aj nasledujúce informácie a piktogramy:
- - Počet kompilačných chýb, ktoré skript obsahuje.
- - Skript v stave ladenia, spolu s informácou o behu ladenia (zastavený/bežiaci).
- - Skript nie je možné editovať.
- - Prebieha kompilácia skriptu.
- - Skript je rozeditovaný.
Pri zatváraní záložiek platia tieto pravidlá:
- Skript eventu (otvorený v D2000 CNF alebo D2000 GrEditor) zobrazuje pri zatváraní záložky dotaz, či sa má uložiť, ak boli na skripte prevedené zmeny.
- Skript eventu (otvorený počas ladenia) nezobrazuje možnosť zatvoriť skript a skript bude zatvorený po skončení ladenia.
- Skript schémy (otvorený v D2000 GrEditor) nezobrazuje možnosť zatvoriť skript (skript je vo vlastníctve otvorenej schémy) a zatvorí sa po zatvorení schémy.
Panel nástrojov
Panel nástrojov umožňuje rýchly prístup k akciám v skripte. Akcie môžu byť zakázané, ak nie sú v danej situácii dostupné (skript je v režime read-only, prebieha ladenie skriptu...), alebo sa vôbec nezobrazujú (ovládanie ladenia mimo režimu ladenia, možnosť zobraziť JAVA za eventom, ak sa nejedná o CNF2).
Podrobný popis akcií nájdete tu.
Stavový panel
Zobrazuje informácie o aktuálne upravovanom skripte (zľava doprava):
- Aktuálna procedúra v ktorej sa nachádza kurzor. Kliknutím na meno procedúry sa editor nastaví na definíciu danej procedúry.
- Jazyk skriptu (ESL/Java).
- Pozícia kurzora - číslo riadku a číslo stĺpca (v prípade výberu je zobrazený aj počet vybraných znakov a počet zariadkovaní).
- Aktuálny čas servera.
- Veľkosť odsadenia tabelátora (detegovaná editorom). Po zmene hodnoty sa začne používať nový počet znakov pre odsadenie tabelátora.
Panely
Kompilácia
Panel Kompilácia obsahuje správy generované počas kompilácie a zo statickej analýzy . Radenie správ je podľa typu zdroja (kompilácia/statická analýza), závažnosti hlásenia (chyba/upozornenie/informácia/nápoveda) a čísla riadku.
V správach je možné vyhľadávať a zobraziť len správy s určitou závažnosťou hlásenia. Nastavenia filtra sa ukladajú a po ďalšom štarte ESL Editora sa znova aplikujú.
Dvojklikom na správu sa kurzor nastaví na konkrétny riadok a stĺpec v okne editora.
Číslo v popise panelu určuje počet všetkých správ po aplikovaní filtra.
Ladenie
Panel Ladenie obsahuje správy generované debuggerom počas ladenia skriptu.
Číslo v popise panelu určuje počet všetkých správ.
Poznámky
Panel Poznámky obsahuje zoznam poznámok nachádzajúsich sa v skripte. Poznámkou je každý komentár začínajúci textom TODO alebo FIXME.
Syntax poznámok:
;TODO text poznámky ;FIXME text poznámky
Dvojklikom na poznámku sa kurzor nastaví na konkrétny riadok v okne editora.
Číslo v popise panelu určuje počet všetkých poznámok nachádzajúcich sa v skripte.
Sledovanie
Panel Sledovanie umožňuje sledovať hodnoty objektov a počas ladenia vyhodnocovať výrazy a sledovať hodnoty premenných v skripte.