Grafický objekt Tlačidlo je vhodne použiť na ovládanie objektov systému D2000, otváranie grafických informačných okien (schémy, grafy), štartovanie povelových súborov a pod. Tlačidlo je zložený grafický objekt, ktorý sa skladá zo samotného tlačidla a textu. Nasledujúce obrázky demonštrujú ukážky tlačidla.
Vytvorenie tlačidla
- V nástrojovej lište Kreslenie kliknite na tlačidlo Tlačidlo .
- Do vstupného riadku, ktorý sa otvorí na pracovnej ploche editora, napíšte
textový reťazec pre zobrazenie v tlačidle.
- Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude roh tlačidla a kliknite myšou.
- Kurzor presuňte na pozíciu v schéme, kde bude protiľahlý roh tlačidla a kliknite myšou.
Parametre tlačidla
Parametre tlačidla sa definujú v paletke Vlastnosti objektu. Táto paletka je tvorená niekoľkými časťami (stránkami). V nasledujúcom texte sú popísané iba parametre týkajúce sa objektu tlačidlo - stránka 3D.
3D farba
Nastavenie farieb grafického objektu.
1 | Prvá farba grafického objektu. |
2 | Druhá farba grafického objektu (farba povrchu tlačidla). |
3 | Tretia farba grafického objektu. |
Prehoď farby | Výmena prvej farby (1) za druhú farbu (3) a naopak |
4 | Definovanie farby druhej farby. Prvá a tretia farba
bude doplnená automaticky nasledovne:
|
Sivá | Automatické nastavenie 3D farieb v odtieňoch šedej farby. |
Expand | Ak je políčko zaškrtnuté, 1. a 3. farba sa schová. Tieto farby sú vypočítané podľa 2. farby. |
Rámik
Nastavenie farby rámika, ktorý je kreslený po obvode tlačidla. Rámik je možné podľa potreby vypnúť a zapnúť.
Rozmery
Výška
Nastavenie výšky tlačidla (1-99).
1 | Výška tlačidla. |
2 | Rámik okolo tlačidla. |
Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient
Pre objekt Tlačidlo (3D) nie je implementované
zarovnanie textu v objekte.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.