Prostredie procesu D2000 GrEditor umožňuje užívateľom zjednodušiť proces vytvárania viacjazykového prostredia pre už existujúce grafické schémy. Na tento účel slúži tlačidlo - Automatické zaradenie do Slovníka, umiestnené v Hlavnom nástrojovom paneli. Stlačenie tlačidla vytvorí z textov definovaných v schéme kľúčové slová v Slovníku a im príslušné preklady v jazyku definovanom ako prednastavený jazyk pre daného užívateľa (parameter Jazyk v konfiguračnom okne užívateľa - záložka Nastavenia).


Postup pri vkladaní do Slovníka

  1. Na ploche procesu D2000 GrEditor otvorte danú grafickú schému.
  2. Označte všetky objekty v schéme, ktorých texty chcete vložiť do Slovníka. Skratka CTRL+A označí všetky objekty v grafickej schéme.
  3. Stlačte tlačidlo - Automatické zaradenie do Slovníka*. Texty z týchto objektov sa automaticky prenesú do Slovníka, kde sa im automaticky priradia kľúčové slová.
  4. Pôvodné texty sa nahradia kľúčovými slovami a sú definované v Slovníku v stĺpci s príslušným jazykom, ktorý je definovaný ako default jazyk pre užívateľa.

* Tlačidlo je aktívne len ak má užívateľ definovaný jazyk (pozri Konfigurácia parametrov užívateľa - parameter Jazyk).

 

Do Slovníka sa vkladajú texty z nasledovných parametrov grafických objektov:

  • Text,
  • názov grafického objektu typu Tlačidlo,
  • parameter Text pre Windows prvky,
  • názvy záložiek v zobrazovači typu Záložky,
  • názvy stĺpcov v zobrazovači typu Browser,
  • parameter Popis v zobrazovačoch typu Ručičkový prístroj a Stĺpcový prístroj,
  • pre všetky grafické objekty parameter Info text - popisné texty vo forme bublinovej nápovedy (tooltip).


Texty z vybraných grafických objektov sa nevložia do slovníka v nasledovných prípadoch:

  • ak je už definované kľúčové slovo zo Slovníka (reťazec {!...}),
  • ak text už v Slovníku existuje,
  • prázdny text,
  • ak text zobrazuje hodnotu iného objektu (napr. maska {V}).

Poznámka
Názvy kľúčových slov, ktoré sú generované pri automatickom vkladaní do Slovníka, sú odvodené z názvu grafickej schémy a identifikátora daného grafického objektu. Názov kľúčového slova pozostáva z 3 častí:

<prefix>_<ID graf. objektu><príznak>

kde:

  • prefix - názov schémy bez predpony a prípony. Ak je názov väčší ako 24 znakov, automaticky je orezaný na 16 znakov a pripojí sa k nemu ID schémy.
  • ID graf. objektu - číslo (ID) grafického objektu - 4 znaky.
  • príznak - príznak z grafického objektu:
    • I - info text (bublinová nápoveda - tooltip),
    • T - text z graf. objektu Text alebo Trojrozmerné tlačidlo,
    • W - text z Windows prvku,
    • B<i> - názov stĺpca v zobrazovači typu Browser, kde <i> je poradové číslo stĺpca,
    • T<i> - názov záložky vo Windows prvku typu Záložky, pričom <i> je poradové číslo záložky,
    • (bez príznaku) - text z ručičkového alebo stĺpcového prístroja.

Súvisiace stránky:

Napíšte komentár