...
- V nástrojovej lište Kreslenie stlačte tlačidlo CommandLink .
- Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude roh tlačidla a kliknite myšou.
- Umiestnite kurzor na pozíciu v schéme, kde bude protiľahlý roh tlačidla a kliknite myšou.
Konfigurácia parametrov tlačidla prebieha v paletke Pripojenie objektu prostredníctvom nasledujúcich záložiek:
...
Názov pripojeného objektu.
V prípade objektu typu Štruktúrovaná premenná, je potrebné presne definovať pozíciu bunky. Jednoznačná pozícia bunky v štruktúrovanej premennej je definovaná názvom stĺpca (parameter Stĺpec) a číslom riadku (parameter Riadok). Pre objekt typu Pole hodnôt je potrebné určiť prvok poľa.
Ovládanie
...
Tlačidlo ako jediný Windows prvok má povolenú záložku ovládanie a umožňuje priame ovládanie objektov po stlačení tlačidla bez potreby definície obslužného skriptu. Bližší popis záložky je uvedený v kapitole Pripojovanie objektov na ovládanie.
...
...
Poznámka pre aplikáciu D2000 Tenký klient
Obsluha udalosti OnUserInput nie je v Tenkom klientovi implementovaná.
Viac pravidiel na stránke Pravidlá kreslenia a vlastnosti objektov pre D2000 Tenký klient.
Obsluha udalosti
Definovanie udalosti zvolenej v parametri Udalosť.
...
Možnosť použiť Slovník (pre otvorenie stlačte CTRL+L).
Ak chceme dosiahnuť podobný efekt ako na ukážke, teda text, kde je niektorý znak podčiarknutý, uvedieme pred takýto znak symbol &. Tlačidlo na ukážke má teda parameter Text nastavený na - &OK. Znak, ktorý je podčiarknutý, slúži potom v kombinácii s klávesom Alt pri zobrazení schémy v procese D2000 HI ako klávesová skratka - rýchla voľba. Napr. Tlačidlo z ukážky má podčiarknuté písmeno O a teda rýchla voľba bude Alt+O. Rýchla voľba z klávesnice má presne taký efekt ako stlačenie tlačidla pomocou myši.
Poznámka: Použitie klávesových skratiek nie je funkčné pre schému typu MDI (parameter Typ okna - voľba Na ploche HI), pokiaľ táto nie je podschémou inej schémy.
Viditeľný
Parameter určuje, či tlačidlo bude viditeľné pri prvom otvorení schémy v proces D2000 HI. Parameter je možné meniť zo skriptu pomocou funkcie %HI_SetVisible.
...
Nepoužíva sa.
Hore
Nepoužíva sa.
Bitové mapy
Tlačidlá umožňujú zobrazovať (podľa stavu v ktorom sa nachádzajú) 1-3 2 bitové mapy. Pri použití bitových máp sa neberie do úvahy parameter transparentnosť, tlačidlo sa kreslí ako pri použití parametra "Ako tlačidlo" s tým rozdielom, že základné (defaultne) umiestnenie je vľavo a nie v strede.
Okno priradenia bitových máp obsahuje pole výberu bitovej mapy (2) pre vybraný stav tlačidla.
Toto pole obsahuje meno bitovej mapy, tlačidlo otvárajúce okno výberu a tlačidlo zrušenia výberu (x). Zrušenie pripojenia je možné aj zadaním neexistujúceho mena bitovej mapy.
Pod priestorom výberu sa nachádza pole bitových máp pre možné stavy tlačidla,
kde (3) určuje, s ktorým stavom (povolený a zakázaný) sa pracuje v poli výberu. Stredné tlačidlo nie je pre CommandLInk povolené. Ukážka jednotlivých stavov:
...
Poznámka: Pri použití farebnej bitovej mapy pre zakázaný stav dochádza v systéme Windows k prevodu tejto bitovej mapy na čierno-bielu bitovú mapu, preto sa odporúča používať monochromatické bitové mapy.
...
Ak je definovaná bitová zobrazí sa s ňou aj text umiestnenie je bitová mapa a pod ňou text.
Font
Názov použitého fontu je zobrazený v rozbaľovacom zozname, ktorý obsahuje pre zrýchlenie výberu posledne použité fonty. Za ním sa nachádza tlačidlo výberu zo všetkých definovaných textových štýlov. Štýl vybratý z tohto zoznamu sa použije pre popis tlačidla. Viac sa o textových štýloch dozviete v kapitole Konfigurácia textových štýlov.
...
Poznámka: Zmena mnohých parametrov likviduje pôvodný vzhľad tlačidla. Objekt bol pridaný z dizajnových dôvodov, ktoré oproti klasickému tlačidlu pridávali farbu podkladu a lepšiu prácu s okrajom objektu. Tieto vlastnosti boli dopracované pre klasické tlačidlo.
Info | ||
---|---|---|
| ||
...