Palety sú špeciálne objekty, ktoré realizujú mechanizmus prepojenia objektu systému D2000 s grafickým objektom umiestneným v grafickej schéme. Palety určujú správanie sa grafického objektu v závislosti od hodnôt jednotlivých atribútov komplexnej hodnoty objektu systému D2000.


Komplexná hodnota objektu systému D2000

Grafický objekt v grafickej schéme

  • samotná hodnota objektu
  • limitný stav hodnoty objektu
  • procesný stav hodnoty objektu
  • užívateľské príznaky hodnoty objektu (flagy)
  • procesné alarmy

prepojenie parametrov grafického objektu s atribútmi komplexnej hodnoty objektu

zobrazovacia paleta
doplnková paleta
bitmapová paleta

  • farba obrysu grafického objektu
  • farba výplne grafického objektu
  • farba textu
  • spôsob zobrazenia grafického objektu (normálny, nekreslený, blikajúci, prepínajúci, ...)
  • farba podkladu grafického objektu
  • 3D efekt
  • parametre doplnkového objektu pre daný grafický objekt
  • sekvencia bitových máp

Uvedený obrázok demonštruje princíp fungovania paliet v systéme D2000. Jednotlivé parametre grafického objektu sa menia podľa hodnôt atribútov komplexnej hodnoty objektu, ktorý je pripojený k danému grafickému objektu. Tieto zmeny sú uplatňované v otvorenej schéme (proces D2000 HI) okamžite. Napríklad, ak sa zmení limitný stav objektu X z HL na VHL a použitá zobrazovacia paleta definuje pre limitný stav VHL blikajúcu výplň, začne grafický objekt pripojený na objekt X blikať.

Proces D2000 GrEditor pracuje s troma typmi paliet:

Pripojovanie objektov
Konfigurácia zobrazovacích paliet
Konfigurácia bitmapových paliet
Konfigurácia doplnkových paliet