Pripojovanie na zobrazenie umožňuje vytvoriť väzbu grafického objektu na objekt systému D2000 tak, aby zobrazoval jeho stav. Grafický objekt nemusí zobrazovať iba číselnú hodnotu systémového objektu, ale môže v závislosti na jeho stave meniť svoju farbu alebo tvar.

Parametre pripojovania sa konfigurujú v paletke Pripojenie objektu. Ak táto paletka nie je otvorená na ploche grafického editora, je potrebné ju otvoriť.


Pripojenie objektu na zobrazenie

  1. Vyberte grafický objekt, ktorý chcete pripojiť na zobrazenie.
  2. V paletke Pripojenie objektu definujte nasledujúce parametre:

    Paletka Pripojenie objektu
  3. Kliknite na záložku Prekresľ. a vyberte spôsob prekresľovania grafického objektu.
    Paletka Pripojenie objektu - Prekresl.

    Prekresľovanie objektu určuje, akým spôsobom bude objekt vykreslený v grafickej schéme, ak dôjde k zmene hodnoty pripojeného objektu systému D2000, a ako má byť objekt vykresľovaný pri blikaní. Na výber sú tieto spôsoby prekresľovania objektov:
  4. Ak sa v paletke nachádza záložka Dynamika, je možné definovať aj parametre dynamického zobrazovania. Tento spôsob zobrazovania grafických objektov bližšie popisuje kapitola Pripojovanie na dynamické zobrazovanie.

Poznámka: Kliknutím na tlačidlo (V - vzor) sa všetky parametre pripojovania nastavia podľa naposledy pripájaného objektu. Prejaví sa to vyplnením jednotlivých položiek v paletke Pripojenie objektu.

Pripojovanie objektov
Pripojovanie na dynamické zobrazovanie