...
Po výbere tlačidla voľby Analógová os sa v okne zjavia nasledovné parametre:
Parametre Minimum a Maximum umožňujú definovať hranice analógovej osi. Ak sa v konfigurácii osi zadá dolná hranica (Minimum) väčšia ako horná (Maximum), os sa nakreslí obrátene. Kreslenie priebehov odpovedá popisu osi, t.j. tiež je obrátené. Pre y-osi je podporený špeciálny popis s definovaným rozsahom veľkosti 360 a hranicami začínajúcimi na -360, -180, 0, 180, 360. Zadané hodnoty sa používajú aj pre dynamické osi v prípadoch keď sa nedá vypočítať dynamický rozsah. Napríklad keď v grafe nie sú žiadne data.
Typ osi
- Reálna - nemá omedzenia pre výpočet rozsahu osi
- Celočíselná - má výpočet hraníc zaokrúhlený na celé čísla a má minimálny rozsah 1.0
Dynamická os
Analógová os môže byť dynamická - položka Dynamická os. Rozsah dynamickej osi (minimálna a maximálna hranica) v zobrazenom grafe sa automaticky mení pri zmenách rozsahu zobrazovaných hodnôt objektu, ktorý ma túto os priradenú. Dynamická os môže byť typu:
- Statická - neaktívna dynamická os
- Plne dynamická - plne dynamická os bez obmedzení
- Dynamické minimum - os s dynamickým minimom a statickým maximom
- Dynamické maximum - os s dynamickým maximom a statickým minimom
- Dynamická s min. rozsahom - dynamická os s definovaným minimálnym rozsahom
- Dynamická symetrická - dynamická os, ktorej hranice sú symetrické podľa 0
- Dynamická s min. rozdielom - dynamická os určená minimálnym rozdielom medzi hornou a dolnou medzou v konfigurácii osi
Dynamická os - Presah (D2000 V12.7N)
Dynamické osi môžu mať definovaný presah. Presah je hodnota vypočítavaná z rozsahu zobrazovaných hodnôt priebehov, ktoré prislúchajú príslušnej osi. Pridáva sa k minimálnej a maximálnej hodnote pred vypočítavaním hraníc osi. Platí:
Ymin = MinY(Data) - ( MaxY(Data) – MinY(Data) ) * dolný presah / 100 [%])
Ymax = MaxY(Data) + ( MaxY(Data) – MinY(Data) ) * horný presah / 100 [%])
Kotva | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Po výbere tlačidla voľby Digitálna os sa v okne zjavia nasledovné parametre:
Počet úrovní
Parameter umožňuje definovať počet digitálnych úrovní pre digitálnu os. Digitálna os môže obsahovať maximálne 50 úrovní. Rozdelenie digitálnej osi na jednotlivé úrovne je výhodné použiť v prípade, že v jednom grafe sa budú vykresľovať hodnoty viacerých objektov typu Boolean. Ak je každému z týchto objektov priradená iná úroveň digitálnej osi, budú hodnoty objektov zakresľované do jednotlivých úrovní nad seba a nie do rovnakého priestoru. Túto situáciu zobrazuje nasledovný obrázok.
Farba hraníc
Farba hraníc úrovní na digitálnej osi. Farba sa vyberá z ponúknutej palety farieb, ktorá sa otvorí stlačením tlačidla so šípkou vedľa ukážky farby.
...
- Y os: Pri osi, Centrovaný, Vzdialený
Ak sa text prekrýva, zobrazuje sa len text pre ľavú os.
Ak je os na oboch stranách rovnaká, zobrazuje sa popis len pre ľavú os. - X os: Pri osi, Centrovaný, Vpravo
Požiadavky
Minimálna podporovaná verzia | D2000 V12.7N |
Info | ||
---|---|---|
| ||
...